Huhtikuun viimeisinä päivinä ostin itselleni uuden pesuaineen vanhan pullon tyhjentymisen johdosta. Päätin ostaa samanlaisen Palmoliven Pure Arcticin kuin mitä olin aiemmin käyttänyt. Suihkussa kuitenkin koin yllätyksen, pesuaine oli vähemmän raikas. Mieleen tuli että hajusteet olisivat jääneet pois, ja hieman arvelutti pestä itseään kyseisellä aineella, säälin ihoani sen verran.

Vastuuntuntoisena kansalaisena otin tehtäväkseni ilmoittaa tuotteesta valmistajalle. Odottelin aikani, eikä minkäänlaista vastausta kuulunut. Lopulta 26.6. sain vastauksen 1.5. lähettämääni sähköpostiin, ja sähköpostissa valiteltiin myöhästynyttä vastausta ja selitettiin että ovat ottaneet käyttöönsä uuden sähköpostiohjelman. Samassa viestissä pyydettiin lähettämään tuote takaisin palmolivelle ja kulut kuulemma korvataan. Normaali kuluttajahan säästää sekundatuotteet kaapissaan kuukauden ajan. Kerroin että tuote on jo hävityksen kauhistuksessa ja toivotin onnea uuden sähköpostiohjelman kanssa.

22.7. koin iloisen yllätyksen. Postinjakaja rimpautti ovikelloa ja antoi ylipaksun kirjeen minulle. Kirjeestä tuli käsin kirjoitettu pahoittelukirje sekä hyvityspaketti johon kuului: Samanlainen pesuaine, kuin josta valitin, Colgate hammastahnaa 1 iso- ja 1 matkatuubi, hammaslankaa, hammasharja sekä ikkunanpesuliinoja.

Varsin kiitettävä korvaus kyseiseen puutteeseen, mutta ilmeisesti reklamaatiot ovat yhden ihmisen käsissä, sillä vastausaika oli kyllä ennätyshidas. Ja lieneekö ollut uusien tietokoneiden hankkiminen alla, kun reklamaatiovastaus oli kirjoitettu käsin.