Tämä on varsin mielenkiintoinen tapaus. Elisa Oyj laskutti minua. Kyllä, Elisa muisti minua laskulla, vieläpä palvelusta jota minulla ei ole. Kaikki alkoi yli kaksi vuotta sitten kun energiajuomapakkauksen mukana sai tälläisen kahden viikon kokeilukortin Elisan maksu-tv palveluun. Olin vieläpä varmistanut asiakaspalvelusta että kokeilun jälkeen palvelu lakkautuu itsestään, eikä minun tarvitse tehdä mitään. No tässä on tulos.

Ensimmäisen laskuni palvelusta sain 11.12.2009 ja silloin ihmettelin hetken, että mistä on kysymys. Lasku oli kuitenkin arvoltaan 9,60€. Soitin aspaan ja jonotuksen jälkeen pääsin puhumaan. Asia hoitui kivasti, asiakaspalvelija selitti että palvelu on vaan jäänyt päälle, ja hän sulki sen ja hyvitti laskun. Samalla sanoen ettei enää tarvitse tästä asiasta huolehtia. Toisin kävi... Tänään huomasin Oma Elisa -palvelua tutkiessani uuden laskun, jonka suuruus oli 30€. Lasku oli tullut sinne 16.3. Se oli siis palvelusta, jonka piti olla suljettu jo yli 2 vuotta sitten, mutta joka kummitteli kummallisesti vielä viime vuoden lopulla. Palvelun, jonka piti silloisen puhelun päätyttyä kuolla pois.

Soitin taas asiakaspalveluun ja puhelu kesti n. 11min ja 18s, puhelusta käytin puhumiseen noin minuutin. Selitettyä asiani asiakaspalvelija huomasi edellisen hyvityksen ja sanoi että asia on selvä ja että hän hyvittää laskun. Samalla hän selitti että palvelu on suljettu, mutta jostain syystä jäänyt roikkumaan laskutukseen. Kiitin asiakaspalvelijaa ja kerroin että ymmärrän että tekeville ihmisille sattuu.

Innolla odottelen että tuleeko lisää laskuja ja mielenkiinnolla kuuntelen selityksiä, miksi Elisa Oyj haluaa minun rahani huijata. Seuraavasta kerrasta nimittäin syttyy sota. Ehkä yritys yrittää jos vaikka maksan laskun vahingossa?

Näitäistä ongelmistahan Elisa Oyj on tuttu. Olivat muuten näemmä nostaneet kaapelikortin kuukausimaksua...