Pitkän tauon jälkeen tervehdin teitä jälleen! Tällä kertaa hyvin kosteissa olosuhteissa, eli mehuisissa asioissa.

Olipa pimeä syysilta ja olimme menossa katsomaan avopuolisoni kanssa elokuvaa ystäviemme luokse. Lähtöä tehdessä huomasin että namia löytyy, mutta missä on limut. Viimehetken paniikissa kirmasimme Siwaan ja kävimme etsiskelemään suosikkituoremehuani, Rybb & Deckersin Greippimehua. Kävipä ilmi, että se oli ilmeisesti poistunut valikoimista. Tilalle otin jotakin hieman kalliimpaa (n. 1,90€/purkki) verigreippimehua. Kassalle päästyäni myyjä sanoi mehulle toisen hinnan, joka oli 2,10€. Hintaan jo ostaessa huomioni kiinnittäneenä tajusin kertoa myyjälle, että mehun hinta oli kyllä vielä hyllystä otettaessa 1,90€. Myyjä tämän tarkistettuaan pahoitteli hintasekaannusta, perui kaupan ja antoi mehupurnukan minulle veloituksetta hintatakuun piikkiin. Suomen lähikauppa Oy:n liikkeissä asioiminen voi tulla hyvinkin edulliseksi, muutoin korkeasta hintatasosta huolimatta, kun siellä on erilaisia tuoreus-, hinta- sekä laatutakuita. Lisätietoa voi lukaista oheisesta linkistä: http://siwa.lahikauppa.fi/fi/tietoasiwasta/takuut/.

Kauppareissusta jäi iloinen mieli, ja kohta otan uudeksi harrastuksekseni kiertää kaikki Joensuun (ja miksei naapurikuntienkin) Siwat, Valintatalot ja Euromarketit etsien takuisiin kuuluvia tuotteita ja keräilemällä niitä talteen.

Tässä oli kaikki tällä kertaa. Toivottavasti pian tulisi aihetta reklamaatioihin! Pysykää siis kanavalla.