Kahvi, tuo elämän nektariini, päivien piristys ja vatsanvääntäjä. Töiden jälkeen kirmasin kotiin ja päätin keittää kahvit. Puruja annostellessani huomasin että kahvin seassa oli jokin pitkä, ohut, tunnistamaton esine. Hetken tutkiskeltuani päädyin siihen tulokseen että kyseessä on puutikku. Tikku ei ollut iso, ehkä noin 1,5cm ja millin tai pari paksu, mutta ei se kahvipakettiin kuulu.

Soitin Keskon kuluttajapalveluun ja kerroin että Pirkka Costa Rica -kahvipaketissa oli kyseinen tikku. Asiakaspalvelija pahoitteli ja kertoi ettei se todellakaan kuulu pakettiin. Ja selitti että tikku on mahdollisesti peräisin jostakin lavasta, ja on joutunut papujen sekaan luultavimmin valmistusvaiheessa. Hän pyysi lähettämään tikun ja paketin heille, jotta he voivat informoida valmistajaa asiasta. Valitettavasti olin jo heittänyt paketin roskikseen, koska käytän tiivistä metallipurkkia kahvinpurujen säilömiseen. Olin kuitenkin ostanut kerralla kaksi pakettia, joten annoin toisen paketin tiedot asiakaspalvelijalle.

Puhelun päätteeksi asiakaspalvelija otti puhelun jälkeen yhteystietoni ylös, ja kertoi lähettävänsä minulle hyvityksen. Jo seuraavana päivänä postiluukustani tipahti kirjallinen pahoittelu sekä 5€ Keskon ostohyvitysseteli. Varsin kohtuullista ja toimivaa palvelua. Taidanpa päättää päiväni Pirkka -kahvilla vastaisuudessakin, vaikka olenkin enemmän Saludo -miehiä.