Jahas. Tänään jälleen meinasi päästä ilkeä puoleni esiin. Muiden pelastukseksi minulla oli kiire ja tilanne sattui Joensuun Prismassa, jonka läheisyydessä tämän kesän työskentelen.

Kävin töiden jälkeen, heti aamusta klo. 9:10 ostamassa limonaadia viikonlopuksi sekä hiilihappoveden kotimatkalle juotavaksi. Huomasin tyhjän kassan ja kiirehdin siihen. Kun olin maksamassa ostoksia, sanoi kassatoimihenkilö että minun pitää avata reppuni, koska tiskillä on lappu jossa niin kehotetaan tekemään. No, kassahenkilöllähän ei ole mitään oikeutta vaatia minua avaamaan reppuani. Ei kyllä vartijallakaan ole, ellei ole nähnyt minua survomassa reppuun jotain. Näytin kyllä kiltisti reppuni, siellä oli kansio, pyörän pumppu ja hansikkaat. Mutta ellei olisi ollut kiire ja kyseinen paikka kyseessä, olisin kyllä odottanut ilomielin poliiseja tutkimaan reppuani. Seuraavan kerran en luovu periaatteistani vaikka kyseessä olisi käyttämäni lähikauppa, tai vaikka tuo Prisma.

Tuli hieman sellainen olo, että olen liian huono asiakas Joensuun Prismaan. Ja mikä parasta, edes kiitosta tai muuta ei kuulunut. Kassatoimihenkilö (nainen) sanoi vain "hyvä", tai jotain sinnepäin. Joensuussa asuessani olen huomannut että tämä Joensuun kylä on kyllä hieman junttila asiakaspalvelun suhteen. Eikö asialle pitäisi tehdä jotain?