Lumen on tulleet jo maahan, ja tulostimen musteet loppuivat. Näillä kahdella asialla ei ole mitään yhdistävää tekijää, mutta musteiden tilaaminen sai minut yhdistymään reklamaatioon.

Tilasin loppuun kulutettujen mustekasettieni tilalle uudet musteet Pixmania -nimisestä verkkokaupasta torstai-iltana 5.11. Toimituskulut olivat karvaiset, 10,90 €, mutta suurista toimituskuluista huolimatta en löytänyt edullisempaa paikkaa musteiden tilaamiseen.  Toimitusaika oli luvattu 3-5 arkipäivään. Kohta tilaamisen jälkeen sainkin tilausvahvistuksen, jossa tiedot olivat oikein ja neuvottiin odottamaan tilauksen lähetys -viestiä, jossa tieto tilauksen käsittelystä jatoimittamisesta. Tämä viesti tuli minulle sunnuntaina 8.11., isänpäivänä. Voin siis olettaa että maanantai oli ensimmäinen päivä tilauksen toimituksen alkamiselle, ja perjantaina 13.11. ei pakettia vielä ollut toimitettu. Toimitusajassa on siis viivästytty. Lisäksi huomasin heidän sivujensa kautta että toimitusmaksutkin olivat tippuneet viivästyneen tilauksen toimituksen aikana hintaan 3,99 € ja toimitusaika luvataan 3-4 päivää. Paketti tulikin perille jo päivällä 16.11., toimittaminen kesti siis tilauksesta vaatimattomat 11 päivää, mukaanlukien tilauspäivä ja viikonloput, kuitenkin.

Päätin siis laittaa yhteydenoton heille asiakaspalautejärjestelmän kautta, se oli onneksi selkeä ja koska löysin ongelmani valikoista, voin olettaa etten ole ainoa jolla on ollut ongelmia toimitusten kanssa. Vastaus tulikin samana päivänä ja kerrottiin että tuote on matkalla ja pahoittelivat viivästymistä. Ei mitään muuta, jäi hieman jännä olo yrityksestä, kun ei edes toimitusajoissa pysytä vaikka tavaraa on hyllyssä. Hintojen muutos eniten nakertaa pientä päätäni. Pienen tappelun jälkeen luovutin ja päätin antaa oman arvioni Pixmanian verkkokaupalle, sen voitte lukea alta. Eivätkä edes vastaa jokaiseen esittämääni kysymykseen, viestin lopussa lukee silti näin "Jos teillä on kysyttävää, älkää epäröikö ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.".

En voi suositella kyseistä firmaa kenellekkään, joka haluaa tuotteen edes ihmimillisellä aikaviiveellä käyttöönsä tai henkilölle, joka ei halua maksaa enemmän toimituskuluja kuin 5 min myöhemmin asioineet asiakkaat.