Ostin itselleni EuroShopperin lihapullia 400gramman paketillisen tiistaina 15.9. Keskiviikko iltana saunan jälkeen kävin lihapullarasian kimppuun ja ollessani kaloripommin loppupäässä, löysin ikävän yllätyksen. Paketissa oli pulla, jonka muuten niin "kaunis" ja "tasainen" rusketus oli pilattu harmaalla laikulla. Silloin tuli sellainen olo, että mitähän nyt on tullut syötyä. Seuraavana aamuna vatsassa sitten kiersikin. Lieneekö huonon pullan vika vai jännityksen siitä että on syönyt huonoja lihapullia, kuitenkin hyvin ikävää.

Jälleen kerran päätin vastuuni tuntevana kuluttajana ilmoittaa Keskolle oudosta löydöstäni ja sen seurauksista. Kiireiden keskeltä kerkesin tosin reklamoimaan vasta perjantai-iltana, mutta reklamoin kuitenkin kohtuullisessa ajassa. 21.9. tuleekin jo vastausta sähköpostiin, jossa pahoitellaan kehnoa erää ja kysellään hieman lisää tuotteesta. Samaisessa viestissä kehoitetaan käymään lääkärissä, jos vielä on vatsa sekaisin, kiitos vinkistä. Onneksi ei tarvinnut mennä.

22.9. tulee postista Keskon kuoressa kirje. Kirjeessä on reklamaatiovastaus ja korvauksena viallisista pullista 10€ edestä etuseteleitä. Kirje oli lyhyt ja ytimekäs, mutta korveuksen määrä sai minut kieltämättä hieman paremmalle tuulelle. Raha ratkaisee...

En voi muuta kuin kiittää hyvästä toiminnasta ja sähköpostiviestissä mukana tulleet kyselyt vatsan voinnista ja ohjeet, mikäli vatsavaivoja vielä on saivat tuntemaan, että ihan kuin kaupat olisivat sittenkin kiinnostuneita kuluttajista. Ehkä jokin kiinnostussuhde löytyykin, tai sitten asiakaspalvelija oli vain harvinaisen ystävällinen. Pojot Keskolle.