Kävimpä tässä sunnuntaina 13.12. joululahjaostoksilla Sokoksella. Löysin sieltä juuri etsimäni DVD-levyt sisaruksilleni ja menin kassalle maksamaan. Jono oli todella pitkä, mutta sitten huomasin että toisella puolella oli jono, jossa oli vain yksi ihminen ja sinnehän minä ryntäsin. Vuoroni koittaessa annoin myyjälle levyt ja rupesin ihmettelemään loppusummaa, myyjä selitti kaiken siinä hälinässä ihan uskottavasti, hieman ehkä tympääntyneesti. Maksuvaiheessa onnistuin tunnusluvun näppäilemään väärin, siinä vaiheessa myyjän ärtymyksen pystyi huomaamaan jo paremmin. Lopulta maksaminen onnistui, ja en voi muuta sanoa kuin että tuli ihan paha mieli kun joutui jouluostokset tekemään kyseisessä kaupassa. Olisiko minun pitänyt pyytää anteeksi kun tulin sunnuntaina ruuhkaisaan Sokokseen ostelemaan joululahjoja tuhansien muiden Joensuulaisten tavoin? Minulle jäi sellainen olo että olisi pitänyt.

Kotiin päästyäni huomasin että ostamani dvd-boxin hinta olikin uron suurempi kuin kaupassa oli ilmoitettu. No tein kansalaisvelvollisuuteni ja laitoin Sokokselle asiakaspalautetta myyjien erikoisesta joulumielestä sekä hinnoittelujen eroista hyllyssä ja kassalla. Viestiini vastattiinkin jo maanantai-aamuna (ihan tavaratalopäällikkö vastasi) ja viestissä pahoiteltiin kokemuksiani ja kyseltiin lisätietoa muunmuassa kuitin numerosarjoja. Hyvitykseksi ylimääräisestä eurosta dvd-ostoksissani ja pahasta mielestä lähettää Sokoksen asiakaspalvelu minulle Presson kahvi & pulla -lipukkeen.

Pelastus oli mielestäni hyvä, mutta jäin vain miettimään että onkohan kyseinen asiakaspalvelija ollut oikealla alalla, kun kiireisen sunnuntain aikana alkaa hymy loppua.