Tilasin verkkokauppa.com:ista 3.1.2009 uuden Seagate Barracuda 7200.11 500GB -kovalevyn. Tilaushetkellä kovalevyjä oli jäljellä useampi kappale ja toimitusajaksi oli luvattu 3-5 työpäivää. Välillä varastosaldo oli pakkasen puolella ja toimitusaika venähti. Jostain kumman syystä sain kuitenkin 7.1. illalla kahdeksan aikaan viestiä että tilaus on käsitelty ja laitettu postiin. Viisi päivää meni pelkkään tilauksen käsittelemiseen, tulipa paketti edes suunnilleen oikeaan aikaan, kun loppuviikoksi ehti.

Nyt sitten 30.7. aamulla käynnistettyäni koneeni huomaan ettei tietokone tunnista kyseistä kovalevyä. Sillä hetkellä mieleeni tuli että onkohan kyseessä kyseisen kovalevymallin firmware ongelma. Kovalevy vain surisee, eli virtaa on, bios vaan ei suostu tunnistamaan kapinetta. Laitan verkkokauppaan kyselyä että tarvitseeko takuuhuoltoon lähettää. Saan (ihme kyllä) jo samana päivänä viestin takaisin, jossa sanotaan että pitää lähettää. Lähetysosoite tosin pitää etsiä itse liikkeen sivuilta, sen vertaa ei asiakasta auteta. 31.7. saan vietyä paketin postiin (kerkesi päivän postiin), mutta perillä paketti oli vasta 5.8. ja siitä sentään sain tekstiviestin sekä sähköpostin.

14.8. klo 15:20 tuli ilmoitus että huoltotapaus on käsitelty ja postitettu. Hieman hassua on se, että perjantaina tuohon aikaan postitettu paketti eikä se näy verkkokauppa.com:in antatamalla lähetyksenseurantakoodilla vielä samana viikonloppuna. Maanantaina 17.8. lähetys ei näkynyt vieläkään seurannassa ja päätin laittaa kyselyä perään. Vastaus tuli 11min kyselyn jättämisen jälkeen sähköpostiini. Vastauksessa kerrottiin että paketti ei kerennytkään perjantaina postiin, miksi sanoa perjantaina että lähetetään, jos ei kuitenkaan lähetetä. Vihdoin 18.8. tuli paketti kotiovelleni.

Takuusta tuli uusi kovalevy, joten sinne meni paljon omia tiedostoja. Onneksi tärkeimmät kuitenkin oli kopioitu. Harmitus silti, myös huollon nopeus (hitaus) oli omaa luokkaansa.