9.7. ostin pullollisen suosimaani Spring Colaa lähikaupastani. Normaalisti olen ollut enemmän kuin tyytyväinen Spring -virvoitusjuomaperheen tuotteisiin. Tällä kertaa Colajuomani maistui lähinnä väriaineelta ja eihän sitä litkua voinut juoda.

Jälleen kerran sain lähetettyä yhden reklamaation. Laitoin heille seuraavana päivänä (10.7.) ja kerroin asiallisesti, että juoma maistuu lähinnä väriaineelta ja muutenkin oudolta. Kerroin myös että ennen tuotteissa ei ole ollut mitään valittamista.

Vastauksen sain jo samana päivänä. Vastauksessa pahoiteltiin tapahtunutta ja epäiltiin korkitusvirhettä, koska muissa saman erän pulloissa ei ole ilmennyt kyseistä ongelmaa. Lisäksi luvattiin lähettää hyvitys muutaman viikon kuluessa. Lopulta torstaina, 13.8. tuli Finn Spring:in kuoressa kirje. Kirje sisälsi reklamaatiovastauksen, joka oli sama kuin sähköpostissa saamani. Lisäksi siitä puhutusta hyvityksestä mainittiin kirjeessä. Kirjeen väliin oli puikattu kymmenen euron seteli. Ihan kiva hyvitys yhdestä pullosta, ei ehkä tavallisin reklamaatiohyvitys, mutta kelpaa sekin.

Kymmenen euron lähettäminen kirjeenä oli varsin riittoisa korvus pullosta. Ensin tuli mieleen että onkohan tämä hiljaiseksi ostamisen yritys, kunnes tajusin, että en ole mikään maan kuulu kriitikko. Olen täysin tavallinen reklamoinnista nauttiva kansalainen. Taitaa löytyä Finn Springiä kaapista jatkossakin, sen verran vakuuttavaa toimintaa, hidasta mutta vakuuttavaa. Lahjominen onnistui.